Dinsdag 31 juli - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anneke Zwartscholten - WaarBenJij.nu Dinsdag 31 juli - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anneke Zwartscholten - WaarBenJij.nu

Dinsdag 31 juli

Blijf op de hoogte en volg Anneke

02 Augustus 2012 | Indonesië, Ubud

Omdat het snorkelen ons de vorige keer zo goed was bevallen stond vandaag een 2e snorkelduik op het programma. Stipt om negen uur stond de chauffeur klaar om ons naar de haven te brengen waar een speedboot lag die ons naar de snorkelgronden zou brengen. Na ongeveer 20 minuten kwamen we bij de eerste spot en daar beleefden we een voor ons unieke ervaring; zwemmen met mantra’s. Dit was echt fantastisch, rustig zweefden deze goedaardige, plankton etende rog-achtige vissen door het water en trokken zich ogenschijnlijk niets aan van onze aanwezigheid. We nemen foto’s met onze onderwatercamera en zijn onzettend beniewd naar het resultaat. Het is nl geen digitale camera maar nog eentje met een filmrolletje. Op de tweede en derde spot zien we veel vissen die we ook al bij onze eerste snorkel ervaring hebben gezien, maar het blijft een geweldige ervaring om zo tussen die mooie visjes te zwemmen. Rond 13:00 zijn we terug in de haven en worden we weer keurig bij onze droomhutjes afgezet. Na een korte pauze gaan we op het scootertje naar het dorp om wat te drinken en een houten masker te scooren. Helaaas lukt het niet om het winkeltje terug te vinden waar Anneke de houten maskers had gezien. We gaan dus maar terug naar het “hotel”en daar laten we ons verwennen; Anneke laat zich pedicuren terwijl Thomas en Arnold zich een heerlijke massage laten welgevallen. ’s Avonds in het dorp lekker uit eten en terug in het hotel nog even kaarten en een lekker glas bier drinken. Rond een uur of elf gaan de lichten in de longe uit, het is duidelijk dat men wil afsluiten. We gaan dus maar naar onze hut. Dit was onze laatste echte vakantiedag, morgen moeten we weer naar huis.