Maandag 30 juli 2012 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anneke Zwartscholten - WaarBenJij.nu Maandag 30 juli 2012 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Anneke Zwartscholten - WaarBenJij.nu

Maandag 30 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Anneke

02 Augustus 2012 | Indonesië, Ubud

Met het geluid van de branding op de achtergrond worden we wakker. Net op tijd om het prachtige licht bij zonsopgang op de foto vast te leggen. Het ontbijt is bijzonder. Volgens de menukaart kon je indonesisch en american breakfast bestellen. Zo gezegd zo gedaan. Echter de rijst was nog niet klaar voor de nasi goreng. Geen indonesisch breakfast dus. Vervolgens bleek er geen bacon, dus dan maar american breakfast met ham..De toast .was een beetje te lang getoast. Je kon er je tanden op breken. De koffie had zoveel drap, alsof je een hap koffiedik naar binnen werkte. Niets ten nadele van onze “Dream Beach” maar we hebben deze vakantie betere breakfast gehad.
Rond 9.30 lopen we naar de receptie om uitleg te krijgen over het gebruik van een scooter. De jongens krijgen op het hart gedrukt dat ze niet verzekerd zijn. Ongelukken zijn voor eigen rekening. Op een nabij gelegen braakliggend terrein rijden we allen proefrondjes. Het gaat met horten en stoten. Het eerste half uur is het spannend, want zowel de brommer als de omgeving zijn nieuw. Daarna wordt het makkelijker. Rond 11 uur komen we aan in Lembongan village. We wachten in een restaurantje aan het water op de ferry uit Sanur. Mogelijkerwijs komt de Fam. van der Velde vandaag op bezoek. Geen spoor van ze te bekennen, maar misschien zijn ze reeds op “onse Dream Beach Cottages”. Ook niet!
Na een korte plaspauze vervolgen we onze scooter rit.richting Ceningan Island.
Hier zijn de smalle weggetjes nog slechter, de kuilen nog dieper en de huizen armoediger. Kinderen rennen naar de weg om te bedelen om geld.. Een meisje vraagt om een foto, als dit gedaan wordt, vraagt ze om geld. Een ander groep kinderen bedelt maar is intens gelukkig met de meegebrachte feest toeters.
Na enige omzwervingen belanden we in het Mahana point, de plek voor wind surfers die mee willen liften op de hoge golven. We genieten van de baai, de zon, 2 pizza’s en de rust.. Daarna terug naar ons “Droom Hotel”. Biljarten, zwemmen in zee en in zwembad, zonnen en relaxen! Zo verglijdt de avond, tijd om ons op te dirken voor het diner.
Opnieuw rijden we naar Ceningan Island om in “Seebreeze Warung”te gaan eten. Wat een heerlijk restaurant met prachtig uitzicht op een droogvallend wad.. We eten heerlijk kip met zoet zure saus, pancake met pineapple+cheese toe. En dat met alle drankjes voor 235.000 roepia oftewel 20 euro. In het donker zoeken we met de scooter en een zeer tevreden gevoel de weg terug naar de “Dream Beach”.